BENZİNLE ÇALIŞAN İLK KAMYON
13 Ekim 1894'te çizimleri yapıldı ve Paris'te
Panhard tesislerinde
üretildi. Panhard et Levassor
Chariot adı
verilen bu kamyonun toplam
uzunluğu 2 metre 98 santimdi. Arkadaki
taşıma bölümünün uzunluğu ise 1.5 metreydi.
Bu kamyon, ilk kez firmanın başmühendisi
M.Mayade tarafından
10 Şubat 1895 günü
denendi.
Satılmak üzere üretilen ilk benzinli kamyon
ise, 1896 yılında Cannstatt'ta Daimler Co.
tarafından yapıldı. Bu kamyonla ilgili ilk çalışmaların
1891 yılında başladığı bilinmekle
birlikte, geçen beş yıllık dönemde herhangi bir
araç üretilip üretilmediği konusunda bir kayıt
yok. 1896 yılında bastırılan Daimler-
Güterwagen kataloğunda, dört modelin tanıtımı
yapılıyordu. 4 beygir gücünde ve 1500 kilo
taşıma kapasiteli, 6 beygir gücünde ve 2 bin
500 kilo taşıma kapasiteli, 8 beygir gücünde
ve 3 bin 750 kilo taşıma kapasiteli, 10 beygir
gücünde ve 10 bin kilo taşıma kapasiteli. Araçlar,
arka kısma monte edilen çift silindirli
Phoenbc motoruyla hareket ediyorlar ve saatte
12 kilometre hız yapabiliyorlardı. Kataloğa
göre, istendiği takdirde, sürücü kabinine bir
de ısınma tertibatı takılabiliyordu.
İlk benzinli Daimler kamyonu, 1897 baharında
Stuttgart'tan Paul von Maur'a satıldı.
İkincisini de Berlin'deki Böhmisches Birahanesi
aldı. Bu birahane, aynı zamanda fabrikasyon
üretime geçen ilk biracılık
kuruluşuydu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder